Zapomeňte na prodloužení školního roku přes období prázdnin. Žáci, rodiče i učitelé jsou vyčerpaní

Vydáno: 2 minuty čtení

Asociace ředitelů základních škol České republiky a Učitelská platforma se znepokojením sledují návrhy na prodloužení letošního školního roku do období letních prázdnin. Oba učitelské spolky s tímto návrhem nesouhlasí. Podle ředitelů i učitelů byla distanční výuka podstatně náročnější pro žáky, jejich rodiče i samotné učitele než škola v běžném režimu.

Letošní školní pandemický rok proběhl v náročném režimu distančního vzdělávání. Výuka nebyla přerušena a zaměstnanci škol pracovali v obtížnějších podmínkách než v minulých letech. „Ani pro žáky nebyl letošní školní rok přerušen, museli se učit a plnit úkoly. Zároveň jim učitelé poskytovali co nejvíce možnou podporu v jejich studiu,” říká člen rady Asociace ředitelů základních škol Luboš Zajíc, kterývede základní školu v Pečkách na Kolínsku. A dodává: „Výuka probíhala, žáci se sice nenaučili veškerý obvyklý obsah jako při prezenční výuce, ale osvojili si kromě učiva i spoustu nových dovedností. Například lépe ovládat digitální technologie, sebeorganizaci, samostatnost a vše, co je lépe vybaví do života i zaměstnání.”

S návrhy na prodloužení výuky přes období prázdnin nesouhlasí ani předsedkyně Učitelské platformy Petra Mazancová: „Učitelé mají nárok na zákonem stanovenou dovolenou. Navíc by tento nesmyslný nápad ohrozil letní tábory i rodinné dovolené. Všichni si zaslouží si odpočinout. Pokud někdo cítí, že by se jeho děti měly dovzdělat, ať využije možnosti letních kempů. Plošné zkrácení prázdnin pro všechny nedává žádný smysl.”

Podle březnové tematické zprávy České školní inspekce o distanční výuce se nezapojilo minimálně deset tisíc žáků. Pouze 2 % škol nepřešla na online výuku.

Zdroj: Tisková zpráva ze dne 18. května 2021, Učitelská platforma