Program je pojat jako komplex optimálních poznatků a reflexí k problematice provázanosti MŠ a 1. stupně ZŠ tak, aby docházelo k funkční a efektivní kontinuitě preprimárního a primárního vzdělávaní. Program je dále věnován rozvoji pregramotností a gramotností dětí/žáků, Jednotlivé dílny jsou vedeny interaktivně.
Vzdělávací program je rozdělen do čtyř dílen, každá dílna je v rozsahu 4 vyučovacích hodin. Účastníci absolvují všechny dílny:
1) Kontinuita předškolní a základního vzdělávání – tato dílna má interaktivní charakter. Je vedena formou diskuze a aktivní spolupráce účastníků. Obsahem budou zejména témata týkající se provázanosti kurikurálních dokumentů (RVP PV a RVP ZV) mateřských škol a 1. stupně základních škol, vyjasnění základního systému spolupráce mezi učiteli mateřských škol a 1. stupně základních škol, zjištění potřeb a představ pedagogů mateřských škol a 1. stupně základních škol o formách a metodách práce v preprimárním a primárním vzdělávání. Lektorka: Mgr. Vera Krejčová, Ph.D
2) Preprimární a primární čtenářská gramotnost - dílna je vedena teoreticko-praktickou metodou a bude celkově zaměřena na podporou efektivní kontinuity. Zaměříme se na hledání shod či rozdílů v metodách, formách práce pedagogů MŠ a 1. stupně ZŠ tak, aby bylo docíleno optimálního souladu mezi těmito jednotlivými vzdělávacími stupni. Jeden z úkolů tohoto vzdělávacího programu je seznámit pedagogy s tím, co by mělo dítě v mateřské škole a na 1. stupni základní školy zvládat, které schopnosti a dovednosti by bylo potřeba s dětmi rozvíjet a jakým způsobem. Lektorka : Mgr. Vendula Jašková
3) Preprimární a primární matematická gramotnost – dílna je vedena teoreticko-praktickou metodou a bude celkově zaměřena na podporou efektivní kontinuity. Zaměříme se na hledání shod či rozdílů v metodách, formách práce pedagogů MŠ a 1. stupně ZŠ tak, aby bylo docíleno optimálního souladu mezi těmito jednotlivými vzdělávacími stupni. Jeden z úkolů tohoto vzdělávacího programu je seznámit pedagogy s tím, co by mělo dítě v mateřské škole a na 1. stupni základní školy zvládat, které schopnosti a dovednosti by bylo potřeba s dětmi rozvíjet a jakým způsobem. Lektorka : PaedDr. Michaela Kaslová
4) ICT gramotnost - Tablet – nová technologie interaktivního vzdělávání
dílna je vedena teoreticko-praktickou metodou, bude zaměřena na praktické zvládnutí základních dovedností v práci s tabletem s operačním systémem Android a jeho využití ve vzdělávání dětí/žáků. Každý pedagog dostane k dispozici tablet, se kterým bude po celou dobu pracovat. Účastníci se seznámí se systémem Android, ovládáním jeho prostředí, vyzkouší si některé integrované aplikace a ověří logiku systému, který je svým dotykovým ovládáním prsty pro děti velmi přirozeným nástrojem. Dále se dílna zaměří na soubor didaktických možností tabletu ve výuce dětí předškolního a raně-školního věku. Účastníci dostanou také prostor pro osobní zakázku - požadavek na využití tabletu v konkrétní vzdělávací situaci. Lektor: Mgr. Daniel Janata
Přihlášení je možné pouze písemnou nebo e-mailovou přihláškou společně s přihláškou na ubytování a stravování.
Doporučeno: pedagogům MŠ, pedagogům ZŠ, pedagogům 1. stupně ZŠ
Poplatek: 200 Kč; ubytování a stravování není zahrnuto v poplatku
Pracoviště: Jihlava Garant: Mgr. Marie Vránová
Místo konání: Střední škola obchodu a služeb, Karolíny Světlé 2, Jihlava
Lektoři:
Mgr. Věra Krejčová, Ph.D., Mgr. Daniel Janata,
Mgr. Mgr. Vendula Jašková,
PhDr. Michaela Kaslová
Počet hodin: 16 vyučovacích hodin
Druhý garant Prokšová Zuzana, e-mail: proksova@nidv.cz