Olomoucký kraj díky projektu IKAP podporuje školy na jejich cestě k digitalizaci

Vydáno: 2 minuty čtení

Školy se v současné době postupně vrací ke klasické výuce, kterou přerušila opatření v souvislosti s pandemií koronaviru. Podle odborníků je ale zřejmé, že výuka už nikdy nebude probíhat stejně. Různé formy online učení se stanou běžnou součástí vzdělávacího procesu na všech typech škol.

V rámci projektu na implementaci Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje s názvem Rovný přístup ke vzdělávání s ohledem na lepší uplatnitelnost na trhu práce byl už v roce 2017 zřízen Krajský metodický kabinet digitální gramotnosti. Ten cíleně a dlouhodobě podporuje rozvoj digitálních kompetencí pedagogů v kraji,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast školství Ladislav Hynek. Projekt byl z OP VVV podpořen více než 110 miliony Kč z výzvy Implementace krajských akčních plánů I.

Kraj navíc aktuálně spolupracuje s Národním pedagogickým institutem ČR. Výsledkem je služba digitální pohotovosti pro všechny školy v regionu.

Specialisté, kteří se podílí na tomto společném projektu, školám poradí s využitím moderních nástrojů, jako je například Google meet nebo Microsoft Teams. Kontakty a důležité informace najdou zájemci na stránkách Digitální pohotovost,“ řekl vedoucí odboru školství Miroslav Gajdůšek.

Projekt Rovný přístup ke vzdělávání s ohledem na lepší uplatnitelnost na trhu práce je aktuálně v posledním roce realizace. Už nyní je ale připraven záměr na jeho pokračování s tím, že činnost metodického kabinetu pro digitální gramotnost bude zachována v plném rozsahu, a navíc se dočká rozšíření. Nový projekt počítá se zapojením většiny středních, vyšších odborných a 80 základních škol v kraji.

Zdroj: https://opvvv.msmt.cz/aktualita/olomoucky-kraj-diky-projektu-ikap-podporuje-skoly-na-jejich-ceste-k-digitalizaci.htm?a=1