O učení venku je ze strany učitelů stále větší zájem

Vydáno: 2 minuty čtení

Iniciativa Učíme se venku, za kterou stojí vzdělávací centrum Tereza a dalších více než dvacet spolupracujících a podporujících organizací, vstoupila do dalšího roku. Především učitelům na základních, ale i středních a mateřských školách chce přinášet ještě více praktických tipů, inspirace i zkušeností odjinud, které jim pomáhají překonávat počáteční bariéry pro rozšiřování podílu venkovní výuky při běžném vyučování.

Do nového roku vstoupil projekt Učíme se venku videoklipem Také si to pamatujete?, který vizuální formou upozorňuje na rozdíl v motivaci dětí při běžné frontální výuce ve třídě a při výuce venku. Video sklízí na sociálních sítích nečekanou odezvu, když ho za krátkou dobu shlédlo již přes 70 tisíc lidí.

Řízení školy onlineProjekt Učíme se venku získal v loňském roce i hlavní odbornou cenu Eduína za inovace ve vzdělávání. Za tu dobu získal tisíce příznivců, ale hlavně celou řadu učitelů, kteří se rozhodli zařadit pravidelné učení venku do své pedagogické praxe.

Začátkem roku také vydalo Ministerstvo životního prostředí publikaci Tajemství školy za školou. Jejím autorem je Petr Daniš, který se více než 15 let věnuje problematice vzdělávání dětí, a jež stál u vzniku iniciativy Učíme s venku. Kniha shrnuje přínosy venkovní výuky pro děti i učitele, uvádí nejčastější překážky a zároveň i osvědčené tipy jak zavádět učení venku. Čerpá přitom i z mnoha zdrojů a zkušeností ze zahraničí.

Učitelé, kteří mají zájem se o učení venku dozvědět více, mohou sledovat stránky a sociální sítě Učíme se venku. V příštích týdnech a měsících slibují autoři vydání dalších publikací a souhrnných lekcí pro venkovní výuku pro většinu předmětů prvního stupně základních škol, které budou k dispozici volně ke stažení.

Zdroj: Tizsková zpráva TEREZA, vzdělávací centrum, z.ú.