Nejprodávanější knihy 2016

Vydáno: 4 minuty čtení

Průvodce školní inkluzí a Ze zkušeností dětského psychologa

Titulem "nejprodávanější kniha" redakce Řízení školy se za rok 2016 mohou pyšnit:

 Řízní školy

 

Obě knihy lze zakoupit v tištěné podobě i jako E-knihu.

 

Průvodce školní inkluzí

Jak lze identifikovat prvky, které na půdě školy tvoří inkluzivní prostředí? Co ve škole změnit, aby mohl být princip inkluze do života školy efektivně zapracován? Naše kniha nabízí nejen odpovědi, ale i soubor praktických, inspirativních námětů z českých základních škol, které mohou pomoci s konkrétním uplatněním inkluzivních prvků.

Je důležité připravit děti na život v rozmanité, dynamické a demokratické společnosti. Rozvíjet kompetence, které budou v budoucnu pro své úspěšné uplatnění opravdu potřebovat. A vnímání inkluze jako přirozené vlastnosti společnosti i školy toho musí být neoddělitelnou součástí, jinak se nám tento úkol nepodaří splnit.

Řízení školyPojem inkluze je širší pedagogickou i laickou veřejností často vnímán jako politikum, které je do české školy násilně implementováno shora. Při nezaujatém čtení této publikace si ale uvědomíme, že jde o naprosto logické vyústění vývoje společnosti, která se hlásí k demokratickým principům a která svůj školský systém zakládá na humanitním přístupu. Přitom zde nejde jen o obecně pojaté přesvědčování, neboť obecná východiska jsou následně ilustrována barvitými příklady dobré praxe.

doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
vedoucí katedry primární pedagogiky na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity

Kniha přináší ucelený pohled na téma inkluze velmi čtivým a srozumitelným jazykem, který nesměřuje pouze k učitelům, ředitelům a zřizovatelům, ale také k rodičům. Předkládá návod, jak poznat inkluzivní školu, ale především se podrobně věnuje jednotlivým tematickým oblastem inkluze a jejich rozpoznání v prostředí školy. Cenné jsou i konkrétní tipy z praxe. Kniha by měla být běžnou součástí knihoven nejen odborných pracovníků.

RNDr. Mgr. Břetislav Svozil, Ph.D.
ředitel ZŠ Labyrinth

Ze zkušeností dětského psychologa

Řízení školyVýchova spočívá v neustálém hledání optimální cesty dítěte k dospělosti. Nebývá úplně přímá ani jednoduchá, netroufáme si odhadnout její výsledek, nicméně je plnou zodpovědností nás dospělých, tedy především rodičů a učitelů, abychom dítě dovedli ke zralosti. Měli bychom tuto zodpovědnost přijmout v plném rozsahu, a neměli bychom ji dítěti předávat dřív, než se z něj stane mladý dospělý.

Moderní doba klade na nás a naše děti stále vyšší nároky. Mnohé z úkolů, které s dětmi řešíme v průběhu útlého dětství a školní docházky, jsou věčné povahy, setkávaly se s nimi minulé generace, některé se však objevují nově. Přemýšlíme o způsobech, jak děti lépe vychovávat a vzdělávat, aby v dospělosti obstály. Sami přitom musíme měnit své názory a postoje. Autor knihy vychází ze svých dlouholetých zkušeností dětského psychologa a nabízí nám konkrétní odpovědi na otázky, které hledáme, ale i na ty, které bychom měli hledat. Snadnou orientaci v publikaci umožňuje přehledné členění textu pomocí abecedně řazených hesel.

Kniha je určena v první řadě rodičům, prarodičům, ale zajímavá může být také pro pedagogy.

 

Obě knihy si můžete zakoupit v našem internetovém obchodě.