Metodická informace k diagnostice rozumových schopností dětí, žáků a studentů ve školských poradenských zařízeních

Vydáno: 1 minuta čtení

Metodická informace k diagnostice rozumových schopností dětí, žáků a studentů ve školských poradenských zařízeních je souhrnem základních principů, které je vhodné respektovat při diagnostice rozumových schopností v ŠPZ. Značná pozornost je věnována rozhodování ve složitějších situacích, například při posuzování lehkého mentálního postižení a diagnostice žáků sociálně znevýhodněných.

Přílohy jsou k dispozici čtenářům, kteří k ustanovením metodické informace hledají podrobnější zdůvodnění, konkrétní příklady nebo odkazy na literaturu. Tabulka nástrojů obsahuje komentovaný přehled metod, které lze použít při posuzování rozumových schopností, adaptivních schopností a míry sociálního znevýhodnění.

Metodická informace
Příloha 1 – komentáře
Příloha 2 – tabulka nástrojů
Příloha 3 – literatura