Česká školní inspekce zveřejňuje analytickou zprávu z šetření ICILS 2013

Vydáno: 1 minuta čtení

Cílem analytické publikace je navázat na národní zprávu z šetření a prezentovat sekundární analýzy zaměřené na silné a slabé stránky českých žáků zejména s ohledem na dílčí témata (aspekty) počítačové a informační gramotnosti sledované v rámci šetření. Po představení testovaných témat a dovednostních úrovní a popisu podoby testových úkolů obsahuje tato publikace i podrobný pohled na jednotlivé testované oblasti počítačové a informační gramotnosti, včetně informací o tom, jak si čeští žáci vedli při řešení testových úkolů z jednotlivých témat a dovednostních úrovní. Protože Česká republika zaznamenala v šetření poměrně malý podíl žáků nejen na nejnižší, ale zároveň i na nejvyšší dovednostní úrovni, přináší publikace pohled na specifika žáků s nejlepšími i nejslabšími výsledky v testu. V závěru publikace jsou shrnuta klíčová zjištění a návrhy možných doporučení pro oblast vzdělávací politiky.