CERMAT: Maturitní zpravodaj č. 16 poradí, na co se zaměřit před zkouškou z matematiky

Vydáno: 2 minuty čtení

Jakou strategii zvolit při řešení didaktického testu z matematiky, zkoušky, kterou bude bezmála 40 tisíc studentů v květnu skládat v rámci společné části maturitní zkoušky 2013? Jaké pomůcky lze v průběhu zkoušky použít a co dělalo největší potíže maturantům v uplynulých letech? To jsou některé z otázek, na které pomůže odpovědět 16. číslo Maturitního zpravodaje.

Jedná se o první tematické číslo Maturitního zpravodaje zaměřené na jednu zkoušku. CERMAT chce v příštích týdnech podobným způsobem informovat letošní maturanty i o dalších předmětech, které si žáci závěrečných ročníků středních a odborných škol volili v rámci svého zkušebního portfolia.

„Z reakcí žáků na naší infolince nebo sociálních sítích vyplývá, že informace, které ve škole dostanou nebo které se pokusí sami aktivně sehnat, se zdroj od zdroje mohou lišit, případně být dokonce v rozporu. Maturitní zpravodaj je právě tím zdrojem, který by jim měl dát kvalifikovanou odpověď na nejčastější otázky a poradit, na co se zaměřit při přípravě k maturitní zkoušce,“ uvedl ředitel CERMATu Jiří Zíka. V následujících týdnech podle jeho slov CERMAT připraví ještě další tři tematická čísla Maturitního zpravodaje. Příští číslo bude zaměřeno na zkoušku z českého jazyka a literatury, v polovině března dostanou žáci touto formou zpracovanou informaci o maturitě z cizích jazyků.

„Více než měsíc před startem jarního zkušebního období budou mít maturanti k dispozici praktickou pomůcku pro úspěšné zvládnutí zkoušky ze všech předmětů, které si mohli v rámci společné části zvolit jako povinnou zkoušku. V polovině dubna pak vyjde 19. číslo Zpravodaje, ve kterém najdou důležité souhrnné informace a doporučení,“ uzavřel Jiří Zíka.