Aktuality - strana 17
V září proběhne pilotní ověřování čtyř nových kurzů k rozvíjení digitálních kompetencí učitelů i žáků. Buďte u toho, seznamte se s novinkami mezi prvními a pomozte nám svou zpětnou vazbou doladit poslední detaily.
Proč bychom na půdě školy měli mluvit o smrti a konečnosti života? Jak a ve kterých předmětech a školních aktivitách se dá téma otevřít? Co pro to potřebujeme, jaká jsou úskalí?
"Při současných jednáních o rozpočtu na rok 2024 se ukazuje, že nejvýznamnější možnost úspor nachází vláda v rezortu školství." Tisková zpráva Učitelské platformy.
Setkání na krajských pobočkách NPI ČR si klade za cíl podpořit školy při zavádění nové informatiky a digitálních kompetencí.
Konference „Nástroje včasné intervence v podpoře ohrožených dětí a efektivní mezioborová spolupráce“
SOFA zve na regionální konferenci „Nástroje včasné intervence v podpoře ohrožených dětí a efektivní mezioborová spolupráce“, kterou pořádá společnost Society for All (SOFA) ve spolupráci s UNICEF za podpory Krajského úřadu Ústeckého kraje.
Nestihli jste webinář o whistleblowingu pro školy, který pořádala advokátní kancelář Holubová advokáti, s. r. o., v červnu letošního roku? Nyní je jeho sestříhaný záznam k dispozici široké veřejnosti. Pokud máte 20 minut čas, pusťte si ho a dozvíte se vše, co mají školy k 1. 8. 2023 splňovat. A pokud raději čtete, než posloucháte, podívejte se na naše články a aktuality, které máme k whistleblowingu k dispozici.
Další díl podcastu Vinohradská 12 o nedostatečné kapacitě mateřských škol
Tématická zpráva ČŠI
Metodické doporučení ČŠI
Ředitelům a zřizovatelům škol denně svěřujeme skoro milion dětí. Místo toho, aby jim stát důvěřoval, rozvázal ruce a umožnil jim školy zodpovědně spravovat, hrne na ně další a další administrativu. Nová hygienická vyhláška pro školy se proto vymaňuje direktivnímu státnímu přístupu a vytváří prostor pro individuální přístup zřizovatele podle charakteru vzdělávací instituce.
On-line konference Partnerství pro vzdělávání 2030+
Nakoukněte do Letního speciálu Řízení školy.
V podcastech Zapojme všechny číslo 41 a 42 jsme se zaměřili na roli sociálního pedagoga na střední škole a jeho význam pro žáky, pedagogy a celkovou atmosféru školního prostředí. Tímto tématem nás provedli hosté – ředitel Střední školy řemesel a služeb v Děčíně, Tomáš Daněk, a sociální pedagožka této školy, Veronika Jurišová. Během rozhovoru se dotýkali několika klíčových aspektů, které ukazují, jak může být sociální pedagog nedocenitelným partnerem a oporou ve výchovném procesu na střední škole.
Konference Škola jako místo setkávání má samé skvělé partnery. Velmi si ceníme spolupráce s Nadací České spořitelny, a proto vám ji na Řízení školy rádi představujeme.
Daniel Pražák vykopnul pomyslný míč a shromažďuje zdroje inspirací, příkladů, doporučení, návodů, jak pracovat s AI. Pomůže AI pedagogům? Ano. Pomůže žákům a studentům? Ano. Jen je třeba ji správně uchopit. Odkud lze čerpat inspiraci?
- plnící povinnou školní docházku v zahraničí nebo formou individuálního vzdělávání od 1. září 2023
Rozhovor s Tomášem Zatloukalem (Ústřední školní inspektor) v Press klubu Frekvence 1
UNESCO v nové zprávě o technologiích ve vzdělávání vyzvalo, aby se jednotlivé státy zamyslely nad používáním moderních technologií ve školách.
Opravdu? Tak je nominujte do soutěže Zlatá karabina!
Přehledné shrnutí základních informací o zákoně o ochraně oznamovatelů pro školy s 50 zaměstnanci a více