Aktuality - strana 294

Ministerstvo školství připravuje změnu kariérního řádu učitelů. Nově vznikne například dvouleté adaptační období pro začínající pedagogy.
Vydáno: 23. 11. 2015
Seminář se zaměřuje na integraci žáků s autismem (PAS) do běžných škol z hlediska legislativy. Posluchači se seznámí se základními legislativníminormami, formami speciálního vzdělávání. Přednášející se zaměří také na konkrétní vyrovnávací a podpůrná opatření. Velká pozornost bude věnována individuálnímu vzdělávacímu plánu – jeho formě, tvorbě a formálním náležitostem. Opomenuto nebude ani hodnocení výsledků vzdělávání žáků s PAS.
Vydáno: 20. 11. 2015
Kvůli nepříznivé bezpečnostní situaci po teroristických útocích v Paříži dne 13. listopadu 2015 dochází k odhlašování žáků z účasti na zahraničních jazykových kurzech. Jedná se o klíčovou aktivitu šablony číslo 4 „Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky“ ve výzvě číslo 56 Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Vydáno: 20. 11. 2015
V návaznosti na Dlouhodobý záměr rozvoje vzdělávání a vzdělávací soustavy na léta 2014 - 2020 vyhlašuje MŠMT již šestým rokem rozvojový program „Hodnocení žáků a škol podle výsledků v soutěžích v roce 2016 – Excelence středních škol 2016".
Vydáno: 18. 11. 2015
V pátek, 13. listopadu v 10 hodin bude veřejnosti ve vzdělávacím centru Památníku koncentračního tábora Flossenbürg (při česko‑německé hranici u Tachova) představena česko-německá publikace obsahující metody a postupy pro vzdělávání mladých lidí v památnících nacistické perzekuce. Publikace s názvem Společnou cestou ke vzpomínkám : metodické podklady pro česko-německá setkání na památných místech je určena především pro školy a volnočasová zařízení. Byla zpracována vzdělávacími odděleními sedmi památníků, z těch českých se na publikaci podílely památníky Terezín a Lidice. Publikace se liší především svým zaměřením na přeshraniční vzdělávací aktivity.
Vydáno: 11. 11. 2015
seznam NT k publikaci 5.11_MSMT.pdf...
Vydáno: 10. 11. 2015
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zpracovalo ve spolupráci s klíčovými ministerstvy, zástupci zaměstnavatelů a odborových organizací Doporučení k zabezpečení jednotného postupu při uzavírání smluvního vztahu mezi zaměstnavatelem a žákem střední školy nebo studentem vyšší odborné školy, připravujícím se pro potřeby zaměstnavatele. Přílohou doporučení jsou Dohoda o poskytnutí motivačního příspěvku pro nezletilého žáka a Dohoda o poskytnutí motivačního příspěvku pro zletilého žáka. 
Vydáno: 10. 11. 2015
Zhruba 200 000 žáků i dospělých začíná uvažovat, kam se přihlásit na střední, vyšší nebo vysokou školu. Informační systém Infoabsolvent.cz může pomoci rozhodnout se každému z nich. Vedle aktuální vzdělávací nabídky škol pro školní rok 2016/2017 nabízí také praktické informace a poradenství.
Vydáno: 29. 10. 2015
14denní konferenční roadshow společnosti Microsoft představila nové technologie a přístupy ve vzdělávání. Akce se uskutečnila v rámci celosvětové iniciativy Microsoft EDU Days. Jednotlivé konference proběhly v osmi městech České republiky, 11 významných řečníků využilo 24 sálů a během 56 hodin předalo informace více než tisíci účastníkům.
Vydáno: 29. 10. 2015
Doplňkové informace k organizaci přijímacího řízení ze Sbírky právních předpisů - říjen 2015
Vydáno: 23. 10. 2015
MŠMT v souladu s Koncepcí podpory rozvoje nadání a péče o nadané na období let 2014 – 2020 vyhlašuje dotačního programu, kterým budou finančně podpořeni organizátoři mimoškolních vzdělávacích aktivit pro nadané žáky základních a středních škol ve věkové kategorii 13 - 19 let. 
Vydáno: 23. 10. 2015
Konference „Kvalita nebo kvantita? Proč zjišťovat postoje žáků“ se koná 25. listopadu v Green pointu. Cílem konference je: představit inovativní metodiku určenou ke zjišťování postojů žáků ve výuce globálních témat a...
Vydáno: 21. 10. 2015
Seminář zaměřený na inspirativní metody přípravy žáků na návštěvu divadelního představení a jeho následné ho reflexe. Účastníci se seznámí s technikami, které podporují zájem žáků o divadelní umění a přispívají k rozvoji aktivního diváctví.
Vydáno: 21. 10. 2015
Dokážete čelit rostoucím hrozbám kybernetických útoků? Dokážete ochránit sami sebe a své děti? Pokračování celorepublikového projektu „Kraje pro bezpečný internet“ (KPBI) vás připraví na aktuální nebezpečí a ti šťastní mohou navíc vyhrát zajímavé ceny.
Vydáno: 21. 10. 2015
Školní rok 2014/2015 byl prvním rokem, kdy střední školy s obory vzdělání poskytující střední vzdělání s výučním listem (obory kategorie H, E) povinně realizovaly závěrečnou zkoušku podle jednotného zadání. Přestože ověřování tohoto způsobu zadávání závěrečné zkoušky je v pilotním režimu prováděno již deset let, situace povinné realizace jednotného zadání byla pro školy nová. S cílem poskytnout relevantní informace o realizaci závěrečné zkoušky podle jednotného zadání provedla Česká školní inspekce ve dnech 20. května 2015 – 30. června 2015 monitoring a kontrolu její organizace a průběhu.
Vydáno: 21. 10. 2015
V minulých letech po zavedení nové maturitní zkoušky prováděla Česká školní inspekce kontrolu a monitoring jejího průběhu. V letošním roce na základě předchozích zkušeností a také informací Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání provedla Česká školní inspekce v jarním zkušebním období od 2. května do 10. června 2015 a v podzimním zkušebním období od 1. září do 21. září 2015 u maturitní zkoušky inspekční činnost v režimu kontroly dodržování právních předpisů. Předmětem inspekční činnosti byla kontrola dodržování vybraných ustanovení školského zákona a souvisejících a prováděcích právních předpisů, které se vztahují k poskytování vzdělávání. Dále byla inspekční činnost zaměřena na podmínky a průběh maturitní zkoušky, zejména na povinnosti ředitele školy při zajištění maturitní zkoušky, na kontrolu personálního zajištění průběhu maturitní zkoušky a na dodržování dalších podmínek ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou.
Vydáno: 21. 10. 2015
ČŠI reagovala na výsledky šetření TALIS 2013 a připravila ucelený program vzdělávání pro ředitele základních škol a jejich zástupce v tematikách pedagogického leadershipu. Vzdělávací program, zaměřený na otázky rozvoje sebe sama a druhých, na mentorské dovednosti vedoucích pracovníků, na vedení a řízení změny a na příklady dobré praxe, byl koncipován jako pilotní ověření jeho obsahu i organizace. Na základě podrobné evaluace tohoto pilotního ověření vznikla publikace, která popisuje průběh a zkušenosti s realizací programu a obsahuje také některé náměty pro další realizátory.
Vydáno: 21. 10. 2015
Seminář pro učitele, volnočasové pedagogy a studenty pedagogických oborů VŠ Seminář proběhne formou prezenčního setkání, během kterého účastníci získají kromě nových znalostí o migraci: dovednosti, jak používat interaktivní metody ve...
Vydáno: 21. 10. 2015
Cílem semináře je připravit účastníky na práci s předsudky v české škole. V průběhu semináře se seznámí s různými možnostmi práce s předsudky a budou jim představeny různé metody, aktivity a techniky. Účastníci budou mít možnost sdílet a reflektovat vlastní zkušenost s utvářením identity a kulturního zázemí. Seznámí se s vědomou prací s předsudky ve výuce a při rozvoji klimatu školy. Osvojí si základní principy inkluzivního vzdělání.
Vydáno: 21. 10. 2015
4. 11. 2015 – Dítě s autismem ve třídě Seminář se zaměřuje na opatření spojená se vzděláváním žáků s autismem v běžných školách. Věnuje se konkrétním krokům, které mohou vést...
Vydáno: 20. 10. 2015