Z jakého teoretického konceptu vychází české školství?

Vydáno: 7 minut čtení

Až jako mantru někteří pedagogové donekonečna opakují, že mnohé děti nemají na zvládnutí požadavků příslušného náročnějšího studia dostatečné schopnosti. Tento jejich pohled působí velmi věrohodně, značná část vlastností je v populaci skutečně rozložena normálně, tedy s nejvyššími četnostmi kolem průměru a malým výskytem extrémních hodnot. A striktně vzato polovina výsledků je statisticky podprůměrných, tedy pod přesným průměrem. Nás pochopitelně hodně zajímají právě tyto výkony, které jsou nízké a které, podle nás, odrážejí slabší úroveň zejména kognitivních schopností.

Z jakého teoretického konceptu vychází české školství?
PhDr.
Václav
Mertin
Dětský psycholog
Rozhodně se nelze přít o odlišnostech ve
výkonnosti
, protože mnohé děti skutečně nemají potřebné
znalosti a dovednosti.
Ty jsme totiž s to docela dobře zjistit. Na rozdíl od
schopností
(talentu, nadání,