Digitální technologie ve vzdělávání - od školské politiky až k učení žáků

Vydáno: 12 minut čtení

V minulém článku Dobrý sluha, ale špatný pán aneb o digitálních technologiích v životě a učení teenagerů (Řízení školy 10/2022) jsem představil náš výzkum, který se zaměřil nejen na využívání digitálních technologií ve škole, ale zejména sledoval život rodin i samotných adolescentů s technologiemi.

Digitální technologie ve vzdělávání – od školské politiky až k učení žáků
Doc. Mgr.
Jiří
Zounek
Ph.D.
garant studia pedagogiky a specializace Digitální technologie ve
V průběhu celého našeho výzkumu, ale zejména při psaní knihy jsme neustále promýšleli naše výsledky v různých souvislostech. Náš projekt sledoval primárně vědecké cíle, snažili jsme se rozšířit odborné poznání tématu. Stále jsme však uvažovali o tom, jaké jiné dopady mohou mít výsledky celého našeho projektu. Rozhodli jsme se proto, že na závěr knihy formulujeme několik návrhů či doporučení k vybraným klíčovým tématům. Tyto návrhy nyní předkládáme českým čtenářům. Jsme si samozřejmě vědomí toho, že digitální technologie se velmi rychle vyvíjejí a naše doporučení tak mohou poměrně rychle zastarávat. Rovněž je zřejmé, že podmínky pro využívání digitálních technologií se mohou v různých regionech, v jednotlivých školách či rodinách velmi lišit. Na druhou stranu jsme v průběhu výzkumu zjišťovali, že mnohé aspekty života s digitálními technologiemi jsou i v rozdílných regionech (i státech světa